Νέα

Οδηγίες γραφής

Η σύλληψη ενός εργαλείου γραφής ( όπως μολύβι, ξυλομπογιά, μαρκαδόρος) περνάει από διάφορα στάδια εξέλιξης και ωρίμανσης (εικόνα 1), μέχρι το ίδιο το παιδί να καταλήξει σε ένα κράτημα (λαβή) του μολυβιού, όπου και θα αυτοματοποιήσει. Η σωστή λαβή, που…

Κρανιοεγκεφαλική κάκωση στην εφηβεία

Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση (ΚΕΚ) παρουσιάζει μια συνεχώς αυξανόμενη ποσοστιαία συχνότητα εμφάνισης και αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα υγείας παγκοσμίως με θνησιμότητα περίπου 15% στην περίοδο της εφηβείας (CDC, 2014). Ετησίως, περίπου 1,5- 2,5% των ατόμων ηλικίας έως 25 ετών παρουσιάζουν κρανιοεγκεφαλική…

Δυσκολίες της προσχολικής και σχολικής περιόδου

Η ανάπτυξη και η εξέλιξη των παιδιών περνάει μέσα από διάφορα στάδια κινητικής, γνωστικής, αντιληπτικής, κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης και ωρίμανσης. Μέσα από κάθε αναπτυξιακό στάδιο τα παιδιά καλούνται να αντιμετωπίσουν καινούργιες προκλήσεις και απαιτήσεις, στις οποίες θα πρέπει να…

Δραστηριότητες για ανάπτυξη ομιλίας

Κάθε φορά που το παιδί ζητάει κάτι (αντικείμενο, φαγητό, τουαλέτα) και εσείς καταλαβαίνετε τι είναι αυτό που θέλει, ρωτήστε τον «Θέλεις… π.χ. μήλο;» Όταν απαντήσει «ναι», τότε εσείς ενθαρρύνετέ τον να πει την λέξη μήλο (όπως εκείνο μπορεί), αρκεί να…

Ασκήσεις ενδυνάμωσης μυών στόματος – προσώπου

ΓΛΩΣΣΑ Τοποθετήστε κάποια παχύρευστη τροφή (π.χ. μερέντα, μαρμελάδα, γιαούρτι, μέλι, τυρί κρέμα) τροφή στη μύτη, στο σαγόνι και στα πλαϊνά των χειλιών και ζητήστε να ακουμπήσει την τροφή με τη γλώσσα. Βοηθήστε εσείς με το βουρτσάκι να ακουμπήσει την τροφή.…